مهرتبریز-رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز و شورای هماهنگی آذربایجان شرقی گفت:بزرگترین چالش حوزه سلامت کشورخدشه دارشدن اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی است. علیرضا صادق پور افزود: متاسفانه در سنوات قبل اقدامات تلخی برعلیه جامعه پزشکی رخ داد که موجب خدشه دار شدن اعتماد بین مردم و پزشکان را رقم زد. وی خاطر نشان شد:وقتی […]
مهرتبریز-رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز و شورای هماهنگی آذربایجان شرقی گفت:بزرگترین چالش حوزه سلامت کشورخدشه دارشدن اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی است.
علیرضا صادق پور افزود: متاسفانه در سنوات قبل اقدامات تلخی برعلیه جامعه پزشکی رخ داد که موجب خدشه دار شدن اعتماد بین مردم و پزشکان را رقم زد.
وی خاطر نشان شد:وقتی گفته می شود تعرفههای پزشکی مبنای واقعی ندارد منظور از این جمله پرداخت هزینهها از جیب بیمار نمیباشد بلکه باید بیمهها هزینه ها را متقبل شوند.
صادق پورتاکیدکرد؛ متاسفانه در کشور ما سازمان های بیمه گر درصدکمتری پرداخت میکنند وهزینه بیشتر به بیمه شده تحمیل می گردد.
رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز تاکید کرد؛علاوه بر این از دیگر مشکلات گریبانگیر حوزه سلامت شانه خالی کردن سازمانهای بیمه از پرداخت هزینه برخی داروها هاست که مشکلات بیماران را دوچندان نموده است .
صادقپور متذکرشد:عدول ازتعرفههای پزشکی و تخلفهای صورت گرفته در این فرایند قابل پیگرداست و هرگونه دریافت مبلغ اضافی خارج از تعرفه تخلف است و مردم باید شکایتهای خود را به این سازمان برای رسیدگی و پیگیری ارائه دهند.
رئیس نظام پزشکی تبریز یادآورشد :در مجموع رابطه پزشک و بیماریک رابطه مقدس است و باید تلاش شود اعتماد بین پزشک و بیمارکم رنگ نشده و ازبین نرود.
در ادامه این نشست معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی تبریز نیز طی سخنان گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۳۰ پرونده شکایت از پزشکان به این سازمان ارایه گردیده است که از این تعداد ۱۴۵ پرونده منتج به رای شده است.
فریدون اشرفیان بناب افزود: در کل از مجموع این پرونده ها ۳۰درصد منجر به محکومیت پزشکان و برای ۶۰ درصد نیز رای برائت صادر شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: روال رسیدگی به پروندههای شکایت از پزشکان این هست که ابتدا در دادسرا، هیات بدوی و هیئت تجدیدنظر بررسی و در نهایت رای صادر می گردد و اگر شخصی اعتراض داشته باشد درشورای عالی بررسی ورای نهایی صادر میشود.