حل مشکلات و عقب ماندگی های تبریز و استان نیازمند همکاری جدی مجلس و دولت است
حل مشکلات و عقب ماندگی های تبریز و استان نیازمند همکاری جدی مجلس و دولت است
مهرتبریز- اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه فوق العاده شورای اسلامی که با حضور نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد خواستار پیگیری جدی مطالبات مردم در خانه ملت شد و گفت: حل مشکلات و عقب ماندگی های تبریز و استان نیازمند همکاری جدی مجلس و دولت است.

اسماعیل چمنی با اشاره به اینکه تبریز مرکزیت شمالغرب کشور را دارد خواستار توجه جدی دولت و مجلس به موضوع تکمیل پروژه های بزرگراهی از جمله بزرگراه تبریز، مرند بازرگان و بزرگراه تبریز، ورزقان نوردوز شد.
چمنی همچنین با اشاره به طولانی شدن اجرای پروژه قطار شهری تبریز گفت: احداث مترو تبریز از سالیان متمادی است که در شهر آغاز شده اما هنوز ایستگاه ها و خطوط آن کامل نشده خدمت رسانی مترو به طور کامل انجام نمی شود.
وی ترافیک را معضل اساسی تبریز دانست و اظهار داشت: وقت و انرژی مردم و شهروندان تبریز در ترافیک به هدر می رود از سوی دیگر در بیمارستان‌ها و دادگاه‌ها شاهد افرادی هستیم که درگیر یک تصادف شده اند که طبیعتا برای حل معضل ترافیک و توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی تبریز نیازمند بودجه های ملی هستیم.
چمنی با تاکید بر اینکه کارمندان و کارگران باید مورد حمایت قرار گیرند گفت: در کشور و به تبع آن شهر تبریز، اصلی ترین موضوع بحث معیشت مردم است. لازم است با جذب سرمایه گذاران و تزریق اعتبارات اساسی، اشتعال زایی در دستور کار همه قرار گیرد. در این شرایط تقویت پول ملی راهکار اصلی بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی پول ملی باعث نارضایتی مردم شده است تصریح کرد: هر چقدر ارتباط ما با دنیا کم باشد، از نظر اقتصادی ضعیف خواهیم بود. وقتی سرمایه‌گذاری به کشور و استان نمی آید، صاحبان سرمایه نیز از کشور و شهر می روند. و نتیجه آن وضعیت بد اقتصادی و افزایش فقر است و بزه‌های اجتماعی، سرقت در جامعه افزایش می یابد.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: تکمیل چرخه استخراج مس سونگون یکی از مهمترین دغدغه های استانی است چون ۱۰ درصد درآمد مس سونگون در تبریز است و ۹۰ درصدآن به کرمان می رود.
وی تقویت خطوط جدید ایرلاین‌های داخلی و خارجی را یادآور شد و گفت: فرودگاه تبریز در مقایسه با فرودگاه های تهران و مشهد و اصفهان پرواز های خارجی کمی دارد.
چمنی، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اینکه به رغم تصویب موضوع بیمه قالیبافان، متاسفانه این قانون در سطح شهرستان ها و تبریز اجرا نمی شود ، خواستار پیگیری جدی نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و حمایت و صیانت از حقوق فعالین حوزه هنر- صنعت فرش شد.
چمنی در بخش دیگری از سخنان خود جذب اعتبارات ملی برای حل مشکل حاشیه نشینی و بازآفرینی شهری را یادآور شد.
اسماعیل چمنی در پایان تصریح کرد: احیای دریاچه ارومیه برای آذربایجان شرقی و غربی خیلی مهم است و باید با تزریق بودجه های ملی اصلاح الگوی کشت در این دو استان مورد توجه قرار گیرد.