مهارت‌آموزی سالانه ۶ هزار نفر در مجتمع فنی تبریز قدمی بزرگ به سوی اشتغال‌زایی
مهارت‌آموزی سالانه ۶ هزار نفر در مجتمع فنی تبریز قدمی بزرگ به سوی اشتغال‌زایی
مهر تبریز: مدیر مجتمع فنی تبریز از مهارت آموزی سالانه بیش از ۶ هزار نفر از کارآموزان تبریز در مجتمع فنی تبریز خبر داد.

به گزارش مهر تبریز، غفور غفوری در حاشیه مراسم تجلیل از برندگان مسابقه مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی وب، به خبرنگاران گفت: این مجتمع در سال ۱۳۷۸ تأسیس شده و با ۲۵ سال سابقه فعالیت، ۴ شعبه در تبریز دارد.

 وی با اشاره به داشتن ۸۰۰ عنوان آموزش در این مجتمع، تأکید کرد: تمامی آموزش‌ها مهارت‌محور و بازارکارمحور هستند و در این راستا بنگاه‌های اقتصادی و دانشگاه‌ها می توانند برای مهارت‌آموزی نیروها و دانشجویان خود با این مجتمع همکاری کنند .

وی دوره های مهارت آموزی را بسته به نوع آموزش ۳ الی ۶ ماه یا بیشتر اعلام کرد و گفت: دوره های برنامه نویسی، شبکه، امنیت آی .تی، حسابداری، طراحی، موشن گرافی و زیرشاخه های آن از جمله دوره هایی هستند که در این مجتمع برگزار می شود.

غفوری تصریح کرد:  ۷۴۲ از ۱۲۰۰ آموزشگاه فعال هستند و اگر تمامی آنها فعال شوند، به ایجاد اشتغال کمک خواهند کرد.

وی همچنین از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با مؤسسان آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای تبریز جلسه‌ای تشکیل دهد تا به ایجاد اشتغال کمک شود.

مدیر مجتمع فنی تبریز با اشاره به این که اشتغال یکی از دغدغه های جامعه است از استاندار آذربایجان شرقی خواست با موسسن آموزشگاه های فنی حرفه ای تبریز جلسه ای تشکیل شود زیرا اگر حمایت استاندار از مجتمع های فنی حرفه ای را داشته باشیم بسیاری از مشکلاتمان حل می شود به عنوان مثال آموزشگاه هایی داریم که به لحاظ مسکونی بودن محل اشتغال دچار مشکلاتی هستند که به دست استاندار قابل حل است.

غفوری از خبرنگاران خواست افرادی را که بضاعت کافی برای ثبت نام در این مجتمع را ندارند معرفی کنند تا برای ایجاد اشتغال آنان کمک شود.

وی به مسابقه مهارت های برنامه نویسی و طراحی وب این مجتمع هم اشاره کرد و گفت:هدف از برگزاری این نوع مسابقات استعدادیابی، پرورش نخبگان، ترویج مهارت آموزی و… است.

وی افزود: در این مسابقه ۱۰۴ نفر در سطح کودکان، نوجوانان و جوانان شرکت کردند که ۳۲ نفر به فینال راه یافتند و ۹ نفر هم برگزیده شدند و تا سقف ۵ میلیون تومان جایزه دریافت کردند.

گفتنی است در حاشیه این نشست از برگزیدگان مسابقه مهارت های برنامه نویسی و طراحی وب مجتمع فنی تبریز تجلیل به عمل آمد.